Anı işitme kaybı tekrarı

0
0

Hocam annemin sağ kulağında 45 gün önce ani işitme kaybı oldu ve sebebi bilinmiyor. Annemin böbrek üstü bezleri alındığı için yaklaşık 7 senedir kortizon kullanıyor. (Son dozajı günlük 30 mg)

Ani işitme kaybı olduktan 5 gün sonra kendi ilacını bırakarak kbb uzmanının yazdığı prednol kullanmaya başladık. (İlk 3 gün 100mg, sonraki 3 gün 50mg, sonraki 3 gün 25mg) Aynı anda hiperbarik oksijen seanslarına başladık. (20 seans). Tedaviyle işitmeye başladı.

Ancak dün itibarıyla yeniden aynı durumu yaşadık. Yine aynı tedaviyi uygulayalım mı? Tekrarlaması normal mi? Ve 7 senedir kullandığı kortizonlardan dolayı vücudun ürettiği tedavi edilemez bir durumumu yaşıyoruz?

Şimdiden çok teşekkürler

  • Alper Zevkirlioğlu sordu 4 hafta önce
  • son düzenleme 4 hafta önce
0
0

Ani işitme kaybı çoğunlukla nedeni ortaya çıkartılamayan bir durumdur. Bunun nedeni, işitme kaybının oluştuğu iç kulağa girilmesinin ve incelenme yapılmasının kulağın fonksiyonlarını tamamen kaybetmesi ile sonuçlanması nedeniyle mümkün olmamasıdır. İç kulaktaki bütün yapıların mikroskopik büyüklükte olması nedeniyle, hiç bir görüntüleme yöntemiyle (BT, MR gibi) detayı incelemek de mümkün değildir.

Bu nedenle ani işitme kaybının niçin tekrarladığı konusunu da aydınlatmak zordur. Öncelikle yapılması gereken yüksek tansiyon, kan şekeri, kan yağlarının yüksekliği gibi risk faktörlerini araştırmak ve varsa bunları tedavi etmektir. İşitme kaybı için en etkili tedavi kortizon tedavisidir. Kortizonu iç kulağa ulaştırmanın en etkin yolu da kulak zarı arkasına orta kulağa enjeksiyon yaparak bir zardan iç kulağa geçmesini sağlamaktır. Annenizde bu aşamada bu tedavi uygulanabilir.

Hiperbarik tedavisi etkinliği kesin kanıtlanmış bir tedavi yöntemi olmamakla birlikte, annenizde bir kez yararlı olduğuna göre ikinci kez de yapılması önerilebilir.

Geçmiş olsun dilerim.
Prof. Dr. İrfan Yorulmaz

1 sonuç gösteriliyor
Cevabınız
İsim Soyisim*
E-mail*